Primăria Municipiului București (PMB) vrea să contracteze lucrările pentru execuția proiectului „Modernizare infrastructură rutieră Piața Sudului”, valoarea estimată a acestora fiind cuprinsă între 18 și 20 milioane de euro, potrivit unui anunț publicat pe site-ul www.e-licitatie.ro.
Conform anunțului de participare la licitație, lucrările pentru execuția proiectului „Modernizare infrastructură rutieră Piața Sudului” nu vor cuprinde și montajul escalatoarelor și al lifturilor.
În anunț se mai arată că obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficul in intersecția dintre Calea Văcărești, Șoseaua Olteniței și strada Nițu Vasile.
Astfel, se vor realiza un pasaj subteran pe direcția Calea Văcărești – strada Nițu Vasile, pasaje pietonale în intersecție pe direcția străzii Nițu Vasile – Calea Văcărești pe de o parte și pe alta a pasajului rutier propus, legătura pietonală prin pasajul subteran între stația de metrou „Piața Sudului” și peroanele stației de tramvai aflate pe Șoseaua Olteniței, și un pasaj rutier subteran la capătul dinspre strada Nițu Vasile.
De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului și trotuarelor în intersecția dintre Calea Văcăresti, Șoseaua Olteniței și strada Nițu Vasile, prin asigurarea în
sensul giratoriu a patru benzi de circulație, precum și realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcărești, cât și pe strada Nițu Vasile.
Valoarea estimată a lucrărilor fără TVA este cuprinsă între 83.053.056,21 de lei și 89.796.413,22 lei, fondurile urmând să fie obținute din fonduri europene și bugetul municipalității.
Termenul pentru finalizare este de 18 luni de la data atribuirii contractului.
Contractul se înscrie într-un proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 „Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale”.
Potrivit aceluiași anunț, operatorul economic care va dori să participe la licitație trebuie să facă dovada disponibilităților bănești a unor „resurse reale negrevate de datorii sau a unor linii de credit confirmate de bănci ori alte mijloace financiare”, suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de execuție a lucrării, în sumă de minimum 55.368.704,16 lei pentru o perioada de 12 luni.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 iulie 2013, ora 16.00, ofertele urmând a fi deschise în 8 iulie 2013, ora 18.00, în SEAP.
La sfârșitul lunii octombrie 2012, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, și ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig, au semnat contractul pentru finanțarea pasajului rutier Piața Sudului, pasajul subteran fiind cel mai mare proiect din București realizat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2007-2013.
Municipalitatea preciza atunci că lucrarea va închide principalul inel de circulație din Capitală, iar în zonă timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74,2 la sută.
Pasajul subteran de la Piața Sudului se va realiza pe direcția Calea Văcărești – strada Nițu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, dintre care rampa spre Văcărești va avea 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile – 160 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de cinci metri.
De asemenea, vor fi construite patru pasaje pietonale subterane care vor traversa intersecția Piața Sudului. La suprafață, în intersecția Calea Văcărești – Șoseaua Olteniței – strada Nițu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulație și vor fi refăcute liniile de tramvai și troleibuz, zonele pietonale și spațiile verzi.
Proiectul presupune ocuparea unei suprafețe de 36.951 de metri pătrați prin efectuarea lucrărilor, dintre care vor fi refăcute suprafețe de 11.000 de metri pătrați de carosabil, peste 5.800 de metri pătrați de trotuare și 2.700 de metri pătrați de spațiu verde. Totodată, vor fi create 100 de locuri de muncă în faza de execuție.
Directorul general al Direcției Infrastructură și Servicii Publice din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, spunea că prin construcția pasajelor pietonale subterane, în paralel cu cele pentru vehicule, cel puțin 50 la sută din trecătorii din zonă vor traversa în intersecția Piața Sudului fără să meargă pe șosea, astfel că vor fi și desființate unele treceri de pietoni, contribuind la fluidizarea traficului.
Pe de altă parte, pe parcursul efectuării lucrărilor, traficul va fi oprit, însă numai pe timpul nopții și pe perioade foarte scurte, asigurându-se cel puțin o bandă pe sens pe direcțiile principale, a precizat Dumitru.
Rețelele utilitare trebuie dezafectate și relocate înaintea începerii lucrărilor de construcție, mai spunea Mădălin Dumitru.